close
تبلیغات در اینترنت

مشاوره تلفنی درمان بیماری ها متخصص گیاهان دارویی و طب سنتی حکیم محمد صدیقی

– 09120580638-02165114469–09155077358 – 

مشاوره طب سنتی انلاین در تلگرام

ایدی پاسخگو سوالات پزشکی  @Kh_sedighi
    کانال طب سنتی
https://telegram.me/atarishahjahan

و درمان تمام بیماری ها در طب سنتی و گیاهان داروی

مشاوره 09120580638 - 09155077358

از جمله درمان های:

جنسی+ چاقی و لاغری+دیابت+الزایمر+نازایی+سنگ کلیه+لک های صورت

+سردرد های شدید+دیسک کمر و رگ سیاتیک+پوکی استخوان+تقویت کننده اعصاب،آرام بخش،تقویت کننده قلب،ضدانگل قوی،تصفیه کننده خون.

و درمان معده+درمان تقویت حافظه+درمان یائسگی+درمان...

√ رفع سنگ کلیه.سنگ مثانه.سنگ کیسه صفرا
درمان عفونت و کیستها
√درمان سردرد های میگرنی و سینوزیتی
√درمان بیماری های قلبی و عروقی وتصلب شرائین و واریس
√ درمان آسم و تنگی نفس
√درمان گیاهی مغز و اعصاب و ضد افسردگی
√درمان بیماری پوستی و اگزما
√درمان درد مفاصل و استخوانی و عضلات
سیاتیک رفع ورم عضلات و نقرص 
√رفع بواسیر و شقاق مقعد،سندروم روده،رفع یبوست و اسهال
√رفع ورم معده و روده،ضد نفخ،درمان سوهاضمه و گوارش
√درمان کاهش چربی خون،کلسترول خون،قند خون(دیابت)،فشار خون
√جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو سر و ابرو
√رفع پلاک میکروبی دندان و ضد التهاب لثه و حفره دهان
√درمان بیماری های دستگاه تناسلی(نازایی.و قاعده اور)
و درمان پروستات 
√افزایش شیر مادر،تسکین درد های قاعدگی و انواع بیماری زنان
√برطرف‌کردن بوهای نامطبوع بدن
√تقویت نیرو جنسی و بازگشت نیروی جوانی
√برطرف کردن کم خونی

+دمنوش های مفید+عرقیات مفید+ و هر بیماری دیگری..

درمان با گیاهان دارویی و طب سنتی
حکیم محمد صدیقی
تهران و کرج حضوری میتونید تشریف بیارید وشعبه گیلان رو هماهنگ کنید
شهرستان ویزیت تلفنی و ارسال ازمایشات
در تلگرام واتس اپ و سروش
  09120580638-02165114469–09155077358  
 
تنگ کننده واژن با دارو گیاهی ماریانا
کلیک کن روی لینک
حجم دهنده طب سنتی روغن خراطین
   
پودر گیاهی چربی سوز و ضد اشتها 
 
    
درمان نازایی با گیاهان دارویی و طب سنتی
 
 
 
 
عطاری شاه جهان حکیم محمد صدیقی
 
 
 
 
 
 عطاری شاه جهان محمد صدیقی
حکیم محمد صدیقی 
 
 

یک دقیقه وقت بزار و متن بالا رو مطالعه کن

 
 
اثبات وجود مقدس حضرت رقیه سلام الله علیها (بخش سوم)
loading...

پیامک سرای چهارده معصوم ع |نهتانی

ادامه مطلب قبل     یکی از مهمترین دلایل کم رنگ شدن شخصیت رقیه سلام الله علیها، زندگی بسیار کوتاه ایشان است که سبب شد تقریبا شواهد کمتری از دختر امام حسین علیه السلام در تاریخ به چشم بخورد. دقت کنید که عمر مبارک حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها تنها حدود سه سال ( ویا شاید کمی بیشتر) بود!!!!لذا قطعا عاقلانه نیست که شما انتظار داشته باشید صدها روایت و سند درباره یک دختر طفل خردسال آن هم در خفقان حیرت آوری که بنی امیه بر علیه خاندان علی بن ابیطالب علیه السلام ایجاد کرده بود به دست ما برسد!همچنین…

اثبات وجود مقدس حضرت رقیه سلام الله علیها (بخش سوم)

ادامه مطلب قبل

 

 

یکی از مهمترین دلایل کم رنگ شدن شخصیت رقیه سلام الله علیها، زندگی بسیار کوتاه ایشان است که سبب شد تقریبا شواهد کمتری از دختر امام حسین علیه السلام در تاریخ به چشم بخورد. دقت کنید که عمر مبارک حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها تنها حدود سه سال ( ویا شاید کمی بیشتر) بود!!!!
لذا قطعا عاقلانه نیست که شما انتظار داشته باشید صدها روایت و سند درباره یک دختر طفل خردسال آن هم در خفقان حیرت آوری که بنی امیه بر علیه خاندان علی بن ابیطالب علیه السلام ایجاد کرده بود به دست ما برسد!

همچنین به جرات در مورد حضرت علی اصغرعلیه لسلام نیز میتوان گفت اگر شهادت او در بحبوحه نبرد و وجود شاهدان بسیار بر این جریان نبود، هیچگونه نامی از حضرت علی اصغر علیه السلام نیز امروز در بین کتابهای معتبر شیعه به چشم نمیخورد!!!
شک نکنید دشمن به خاطر جنایت هولناکی که در کربلا به راه انداخت تلاش خویش را به کار بست تا هرگونه سند و مدرک مبنی بر مظلومیت و حقانیت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باقی نماند! 

مثال دیگری برای شما میگویم: اطلاعات مستند ما شیعیان درباره ی سرنوشت شخصیتی چون زینب کبری سلام الله علیها پس از بازگشت به مدینه از شام (با وجود جلالت قدر و نقش بسیار مهم آن حضرت در نهضت عاشورا) بسیار کم و در حد صفر است و با چنین وضعی تکلیف دیگران همچون حضرت امّ کلثوم سلام الله علیها و حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها معلوم است!!!

نتیجه اینکه با توجه به کتاب سوزی ها ، سانسور ها و تفتیش عقاید های مکرری که در تاریخ شیعه به خصوص دوران یزید ملعون رخ داده اولاً "نیافتن" هرگز دلیل "نبودن" نیست و به اصطلاح (عدم الوجدان لا یدل علی عدم الوجود) ثانیاً نمی توان همه جا به منطق لو کان لبان (اگر چیزی بود مسلما آشکار می شد ) تمسک جست و مشهورات مجهول السند را عجولانه و شتاب زده انکار کرد،ثالثاً نبایستی به سادگی و صرفا روی برخی استبعادات و استحسانات ظاهرا موجه اطلاعات موجود را رد کرد و از سنخ خرافات و جعلیات دوران قاجاریه انگاشت!!!! (ارغندی)


نکته دیگر:
دقت کنید آیت الله امجد فرمودند: شهید مطهری شاید به سندیت وجود حضرت رقیه (س) نرسیده بود ولی ما رسیدیم.

البته در باره نظر آیت الله مطهری راجه به حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها بیان این نکنه لازم است:

عده ای می گویند شهید مطهری اصلا قبول ندارد امام حسین علیه السلام دختر سه ساله ای داشته است ! عده ای می گویند شهید مطهری قبول دارد که امام حسین علیه السلام دختر سه ساله ای داشته اما می گوید نامش رقیه نبوده است ! عده ای می گویند شهید مطهری همه اینها را قبول داشته اما می گفته این دختر در کربلا حضور نداشته است ! اما واقعا اصل قضیه چیست ؟ در خیلی از مسائل و معارف دینی مخصوصا وقایع تاریخی اختلاف وجود دارد، چرا وقتی که فصل عزای امام حسین علیه السلام آغاز می شود عده ای با کج سلیقگی تحت عنوان پرطمطراق "آسیب شناسی عزاداری" دانسته و ندانسته به دنبال ضربه زدن به اعتقادات پاک مردم مومن هستند؟ اعتقادی که در پی قرون و لعصار سینه به سینه نقل شده است و اگر هیچ کتابی هم در این زمینه وجود نداشت همین اجماع امت مهم ترین دلیل بر صحت این قضیه بود. 
در این نوشتار برآنیم اگر توفیق خداوندی مدد فرماید به این سوال شبهه آلود پاسخ دهیم. 


1- حماسه حسینی قبلاً سه جلدی بود. دو جلد نخست سخنرانیها بود که اکنون در یک جلد چاپ می شود و جلد سوم که یادداشتها بود اکنون به عنوان جلد دوم است. و همه کتاب چه بخش سخنرانی ها و چه بخش یادداشت ها بعد از شهادت استاد به چاپ رسیده است.


2- جمله ای که در بخش یادداشت های کتاب حماسه حسینی آمده است این است : 
داستان طفلى از ابى عبداللَّه که در شام از دنیا رفت و بهانه پدر مى‏گرفت و سر پدر را آوردند و همان جا وفات کرد. (رجوع شود به نفس المهموم).
(مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى ج‏17 586 )


2- همانطور که در مقدمه بخش یادداشت های کتاب (به قلم شورای نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهری) آمده است : این کتاب حاوی مطالبی است که استاد شهید به مرور ایام نگاشته‏اند و هدف از این نگارش ، یادداشت مطالب قابل توجه ، جهت مراجعه بعدی و یا آمادگی برای سخنرانی بوده است . این مطالب از نظر اجمال و تفصیل متفاوت می‏باشند به طوری که برخی از آنها به صورت یک مقاله است و برخی‏ دیگر چند سطری بیش نیست و به علاوه در موارد اندکی مطلب با اشاره و به‏ اصطلاح تلگرافی بیان شده است .


3- هر محقق و پژوهشگری پشت صحنه آنچه در کتب خود می نویسد و یا در سخنرانی های خود می گوید ، یاداشت ها و نوشتجاتی دارد که برای خودش مفید است. برخی از این نوشته ها را نوشته تا بعدا درباره اش تحقیق کند ، برخی را هم اصلا اعتقاد خودش هست اما بنا به دلایلی صلاح نمی داند که مطرح شود.
انتشار یادداشت های شخصی یک عالم مثل این است که یک شخص محترم را با لباس زیر و پیژامه به محوطه کوچه و خیابان بکشند . 


نتیجه بحث : یاداشت های شخصی یک عالم هیچ حجیتی ندارد و به هیچ عنوان نمی توان به آن نوشته ها استناد کرد و فقط کتاب های منتشر شده در زمان حیات نویسنده و تحت اشراف خودش و یا سخنرانی های او که صوت آن موجود است یا متن پیاده شده آن در زمان حیات خودش موجود است قابل استناد است . 


یادداشت های شخصی هم اگر خود نویسنده به کسی وصیت کرده که همه را بدون هیچ فیلتری منتشر کنند ، حتما مسئولیت این کار را پذیرفته که چنین حرفی می زند پس می توان به آن یادداشت ها هم استناد کرد و درست بودن و غلط بودن آن حرفها را مورد نقد و بررسی قرار داد.


گاهی هم نویسنده ای درباره یادداشت های پراکنده اش وصیت می کند که فرد یا افراد خاصی نوشته هایش را ببیند و با گزینش خاصی منتشر سازند که در این صورت هم مسئولیت متوجه خود اوست و درباره صحت و سقم نوشته هایش باید جوابگوی افکار عمومی باشد.


6- در قضیه حضرت رقیه – روح عالم به فدایش- کاملا مشخص است آنچه مورد انکار قرار گرفته است داستان از دنیا رفتن این طفل در شام است نه اصل وجود این طفل . بر فرض هم اگر کسی بگوید شهید مطهری در جای دیگری - یا نه اصلا در همین جا - منظورش انکار اصل وجود چنین طفلی برای حضرت سیدالشهدا علیه السلام است ، باز هم در جواب می گوییم آنچه در یادداشت های شخصی یک عالم است حجیت ندارد و نمی توان به آن استناد کرد. و شهید مطهری هم در هیچ کجا اختیار تام به کسی نداده بود که یادداشت هایش را منتشر کنند .


7- و در نهایت اگر هم بر فرض محال ثابت شود که شهید مطهری این قضیه را واقعا منکر بوده است ضمن احترام به عقیده ایشان می گوییم : این قضیه یک واقعه تاریخی است و هر پژوهشگری با توجه به منابعی که در اختیار دارد نظریه خود را ارائه می دهد و چه بسا یک محقق یک منبعی را ندیده و محقق دیگری دیده و همین باعث می شود نظر دو محقق با هم تفاوت داشته باشد . قطعا نظر مراجع عظام تقلید که در دیدگاه بالا ذکر کردم از نظر مطهری بسیار برتر و بالاتر است.


>>>>>>>>>>>>>> توجه توجه توجه توجه توجه <<<<<<<<<<<<<<<<

در باره نظر آیت الله مطهری راجع به حضرت رقیه لام الله علیها نکته اي حائز اهميت است و آن اينکه اين بخش از کتاب حماسي حسيني مربوط به يادداشت‌هاي استاد شهيد مي باشد که در واقع فيش‌هاي تحقيقاتي ايشان بوده که قصد داشته اند بعدها راجع به آنها تحقيق نمايند تا به نتيجه نهايي و قطعي برسند. چنانکه در ميان اهل پژوهش و تحقيق مرسوم است. ولي متأسفانه ناشر محترم آثار ايشان – همانطورکه در مقدمه کتاب نيز تذکر داده است – اين يادداشت‌هاي خام را که هنوز در آنها تحقيق صورت نگرفته است، در کنار سخنراني‌هاي استاد که ديدگاه‌هاي نهايي ايشان بوده، به چاپ رسانده است و اين دستاويزي براي برخي اشخاص کم اطلاع و بعضاً معاند قرار گرفته است. بنابراين از اين يادداشت هاي استاد فرزانه نمي‌توان ادعا کرد که ايشان وجود چنين دختري از سالار شهيدان را نفي نموده اند.
شکي نيست که دختر کوچکي از امام حسين‌ عليه السلام در شام از دنيا رفت و در آنجا دفن شد و حرم فعلي منسوب به همان دختر است، اما اين که نام آن دختر «رقيه» بوده يا نام ديگري داشته در بين دانشمندان اسلامي اختلاف نظر وجود دارد، هر چند معروف اين است که نامش رقيه است.

در فصل پنجم از بخش دوم کتاب حماسه حسيني، در مبحث تحريفات لفظي، چنين آمده است:
« داستان طفلي از ابي عبدالله که در شام از دنيا رفت و بهانه پدر مي گرفت و سر پدر را آوردند و آنجا وفات کرد (رجوع شود به نفس المهموم).
منبع مطهری: 
مجموعه آثار، ج 17، ص 586.


مزار منسوب به رقيه:


گزارش تسلية المجالس

نخستين سندى كه در باره مزار كنونى منسوب به رُقيّه در دست است مربوط مى شود به محمّد بن ابى طالب حائرى كَرَكى (زنده در ٩٥٥ ق) . وى در كتاب تسلية المجالس مى نويسد:

در شهر دمشقِ شام ، در بخش شرقى مسجد اعظم شهر ، خرابه اى را ديدم كه در گذشته ، مسجد بوده و بر سنگْ نوشته درِ آن ، نام هاى پيامبر صلى الله عليه و آله و خاندانش و امامان دوازده گانه ، نوشته شده بود و پس از آن ، چنين نوشته بود : «اين ، قبر خانم مَلَكه ، دختر حسين بن امير المؤمنين عليه السلام است777


 


گزارش نور الأبصار

در قرن سيزدهم، شِبلَنجى در كتاب نور الأبصار ، در باره اين مزار مى نويسد : 

برخى شامى ها به من خبر دادند كه براى خانم رقيّه ، دختر امام على ـ كرّم اللّه وجهه ـ در دمشق شام ، آرامگاهى هست كه زمانى به ديوارهاى قبرش آسيب وارد شد . شامى ها قصد داشتند كه جنازه را از داخل قبر ، بيرون بياورند تا آن را بازسازى كنند ؛ امّا كسى به خاطر هيبت آن خانم ، جرئت نكرد وارد قبر شود ، تا اين كه شخصى از خاندان اهل بيت به نام سيّد فرزند مرتضى ، وارد قبر شد و پارچه اى روى آن انداخت و جنازه را در پارچه پيچيد و آن را بيرون آورد و همگان ديدند كه دختر كوچك نابالغى است . اين مطلب را به يكى از بزرگان گفتم . او نيز به نقل از برخى مشايخ خود ، آن را برايم روايت كرد .

در اين گزارش ، نام صاحب مزار ، رقيّه بنت على عليه السلام آمده و نخستين گزارشى است كه به موضوع آسيب ديدن قبر ، اشاره كرده است .


-تاريخ پايان تأليف اين كتاب ، ١٢٩٠ قمرى است .
 -نور الأبصار :۱۹۵


 

 گزارش منتخب التواريخ

در نيمه اوّل قرن چهاردهم ، شيخ محمّدهاشم خراسانى (م ١٣٥٢ ق) در كتاب فارسى منتخب التواريخ ، ضمن اين كه مزار را متعلّق به رقيّه بنت الحسين عليه السلام معرّفى نموده ، داستان آسيب ديدن قبر را با تفصيل بيشترى نقل مى كند . متن گزارش او ، چنين است: 
و عالم جليل ، شيخ محمّدعلى شامى ـ كه از جمله علما و محصّلين نجف اشرف است ـ ، به حقير فرمود كه جدّ اُمّىِ بلاواسطه من ، جناب آقا سيّد ابراهيم دمشقى كه نسبش منتهى مى شود به سيّد مرتضى علم الهدى و سنّ شريفش بسيار شريف و محترم بود ، سه دختر داشتند و اولاد ذكور نداشتند . شبى دختر بزرگشان در خواب ديد جناب رقيّه بنت الحسين عليه السلام را كه فرمود : «به پدرت بگو به والى بگويد : آب افتاده ميان قبر و لحد من ، و بدن من ، در اذيّت است . بگو بيايد و قبر و لحد مرا تعمير كند» . 
دخترش به سيّد ، عرض كرد . سيّد ، از ترس حضرات اهل تسنّن ، به خواب ، اثرى مترتّب ننمود . شب دوم ، دختر وسطى سيّد ، همين خواب را ديد . باز به پدر گفت . ترتيب اثرى نداد . شب سوم ، دختر صغراى سيّد ، همين خواب را ديد و به پدر گفت . ايضا ترتيب اثرى نداد . شب چهارم ، خود سيّد ، مخدّره رقيّه را در خواب ديد كه به طريق عتاب فرمودند كه : «چرا والى را خبردار نكردى؟» . 
سيّد ، بيدار شد . صبح رفت نزد والى شام و خوابش را به والى شام نقل كرد . 
والى ، امر كرد علما و صلحاى شام از سنّى و شيعه بروند و غسل كنند و لباس هاى نظيف در بر كنند . به دست هر كس قفل درب حرم مقدّسه باز شد ، همان كس برود و قبر مقدّسه او را نبش كند و جسد مطهّره را بيرون بياورد تا قبر مطهّر را تعمير كند . بزرگان و صلحا از شيعه و سنّى ، در كمال ادب غسل كردند و لباس نظيف در بر كردند . قفل به دست هيچ يك باز نشد ، مگر به دست مرحوم سيّد . بعد كه مشرّف ميان حرم شدند ، مِعوَل هيچ يك به زمين اثر نكرد ، مگر معول سيّد ابراهيم . بعد ، حرم را خلوت كردند و لحد را شكافتند . ديدند بدن نازنين مخدّره ، ميان لحد و كفن آن مخدّره مكرّمه ، صحيح و سالم است ؛ ليكن آب زيادى ميان لحد جمع شده . پس سيّد ، بدن شريف مخدّره را از ميان لحد ، بيرون آورد و روى زانوى خود نهاد و سه روز همين قِسم ، بالاى زانوى خود نگه داشت و متّصل گريه مى كرد تا آن كه لحد مخدّره را از بنياد ، تعمير كردند . اوقات نماز كه مى شد ، سيّد ، بدن مخدّره را بر بالاى شى ء نظيفى مى گذاشت . بعد از فراغ ، باز بر مى داشت و بر زانو مى نهاد تا آن كه از تعمير قبر و لحد ، فارغ شدند . سيّد ، بدن مخدّره را دفن كرد و از معجزه اين مخدّره در اين سه روز ، سيّد ، نه محتاج به غذا شد و نه محتاج به آب و متصدّى توليت اين اماكن شريفه است . انتهى . و گويا اين قضيّه در حدود سنه هزار و دويست و هشتاد بوده است . 
با توجّه به آنچه در اين گزارش آمده كه «بزرگان و علماى شيعه و سنّى ، شاهد ماجرا بوده اند»، نكته قابل تأمّل ، اين است كه با آن كه انگيزه براى نقل و ثبت اين گونه حوادث ، فراوان است ، درباره اين بارگاه ، تنها نوشته است : 

رقيّه ، دختر حسين عليه السلام ، قبرى به او منسوب است و مشهدى كه در محلّه العماره دمشق ، زيارتگاه است . خدا به درستى آن ، آگاه تر است . ميرزا على اصغرخان [اتابك ، امين السلطان] ، وزير اعظم ايران ، به سال ١٣٢٣ ق ، آن را بازسازى كرده و در بالاى در ، تاريخ بازسازى را حَك كرده اند كه در آن ، اين اشعار آمده است :


مرتبه اى عالى است براى على 
وزير اعظمِ ايران كه تجديد كننده است. 
و من ، تاريخ بازسازى آن را كه مى درخشد 
[به ابجد] سرودم : بقبر رقيّة من آل أحمد


درباره حضرت رقیه (س) ,
نهتانی بازدید : 974 شنبه 24 تير 1391 زمان : نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط در تاریخ 1391/4/24 و 7:20 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز ممنون از مطلب خوب شما
در خصوص بحث انکار حضرت که متاسفانه یکی از دوستان مطرح کردند جواب داده شد که اشتباه صورت گرفته است وآن عزیز قصد بحث علمی داشته که این بحث هم محل تامل است
دوست دیگرمان جناب صفابخش هم جواب کاملی دادند که فکر میکنم قانع شده باشید
ضمنا دامن نزدن به این مباحث ( بیش از این ) خود به محو برخی عقائد غلط کمک میکند
یاعلیشکلک

این نظر توسط در تاریخ 1391/4/24 و 5:31 دقیقه ارسال شده است

سلام
خسته نباشي
وبلاگ جالب و خوبي داري.
ما هم يه سايت و انجمن داريم از جوون مرغ تا شير آدم ايزاد
در مورد موضوع وبلاگ شما هم انجمن داريم
اگه دوست داري تاثير گذار تر باشي و آمار بازديد وبلاگت رو ببري بالا مي توني بياي به ما افتخار بدي و عضو شي و اونجا هم مطلب بزاري و توي امضا خودت آدرس وبلاگت رو بزاري تا بازديد کننده ها از وبلاگت بازديد کنن
به ما هم سري بزن منتظرتم
[گل]


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
ما را نبی، قبیله ی سلمان خطاب کرد
روی غرور و غیـرت ما هم حسـاب کرد
از ما بتـرس که طایفه ای پر اراده ایم
ما مثل کوه پشت "علی" ایستاده ایم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم حتی به اندازه نفسی و باری از دوش آقایمان برداریم حتی به اندازه ذره ای
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 91
  • کل نظرات : 198
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 629
  • بازدید ماه : 750
  • بازدید سال : 4,100
  • بازدید کلی : 93,399